Elke vestiging van 2College werkt aan professionalisering en aan digitalisering. Professionalisering is gekoppeld aan Strategisch Human Resource Management (SHRM). Digitalisering zorgt er onder andere voor dat het onderwijs aantrekkelijker wordt. In de lessen is aandacht voor mediawijsheid.
Elke vestiging van 2College werkt aan professionalisering en aan digitalisering. Professionalisering is gekoppeld aan Strategisch Human Resource Management (SHRM). Digitalisering zorgt er onder andere voor dat het onderwijs aantrekkelijker wordt. In de lessen is aandacht voor mediawijsheid.
Elke vestiging van 2College werkt aan professionalisering en aan digitalisering. Professionalisering is gekoppeld aan Strategisch Human Resource Management (SHRM). Digitalisering zorgt er onder andere voor dat het onderwijs aantrekkelijker wordt. In de lessen is aandacht voor mediawijsheid.
Elke vestiging van 2College werkt aan professionalisering en aan digitalisering. Professionalisering is gekoppeld aan Strategisch Human Resource Management (SHRM). Digitalisering zorgt er onder andere voor dat het onderwijs aantrekkelijker wordt. In de lessen is aandacht voor mediawijsheid.
Elke vestiging van 2College werkt aan professionalisering en aan digitalisering. Professionalisering is gekoppeld aan Strategisch Human Resource Management (SHRM). Digitalisering zorgt er onder andere voor dat het onderwijs aantrekkelijker wordt. In de lessen is aandacht voor mediawijsheid.
Elke vestiging van 2College werkt aan professionalisering en aan digitalisering. Professionalisering is gekoppeld aan Strategisch Human Resource Management (SHRM). Digitalisering zorgt er onder andere voor dat het onderwijs aantrekkelijker wordt. In de lessen is aandacht voor mediawijsheid.
De school heeft een doorlopende lijn Loopbaan Oriëntatie en –Begeleiding (LOB) ontwikkeld om leerlingen in een vroeg stadium te laten nadenken over hun ontwikkeling, de doelen die zij zichzelf stellen en de focus op studie en beroep.
Op de Bossche Vakschool is de start gemaakt met het vernieuwd vmbo met het aanbieden van een aantal nieuwe profielen. De goede onderdelen van de oude programma’s zijn ondergebracht in de vernieuwde profielen. Zodoende blijft praktisch, levensecht en betekenisvol leren gewaarborgd.
Op Van Maerlant is de start gemaakt met het vernieuwd vmbo binnen de sector ‘Dienstverlening en producten’. Er zijn keuzevakken ontwikkeld naast de bestaande onderdelen als Presenteren, Promoten en verkopen, Product maken en verbeteren, Organiseren van een activiteit en Multimediaal product maken.
De visie op ‘het doen van onderzoek’ zijn de drie ontwerpprincipes van De Nieuwste School (DNS): “Verwondering, Eigenaarschap en Het leren zichtbaar maken in een leergemeenschap”.