ProMotion – ruimte voor loopbaanontwikkeling

Medewerkers en leidinggevenden kunnen bij ProMotion, het interne loopbaancentrum van de vereniging, terecht voor advies en ondersteuning op het gebied van loopbaanontwikkeling. ProMotion biedt zowel individuele trajecten als groepsgerichte trainingen.

In 2017 hebben 169 medewerkers een individueel traject bij ProMotion doorlopen. Dit is een stijging van 9% ten opzichte van 2016. De verhouding tussen OP en OOP bij individuele trajecten is grofweg 7:3. Dit is ongeveer gelijk aan 2016. Er hebben 150 medewerkers aan de trainingen en workshops (open inschrijving) deelgenomen.

Naast de trainingen en workshops op open inschrijving vinden er in toenemende mate maatwerktrainingen plaats op aanvraag van de scholen. In 2017 hebben 177 medewerkers gebruik gemaakt van deze maatwerktrajecten op locatie. In 2017 hebben ProMotion en de management consulenten personeel de handen ineen geslagen om een opleidingsaanbod voor leidinggevenden te ontwikkelen. Dit heeft geresulteerd in een gezamenlijk aanbod van een vijftal trainingen.

De achtste editie van de Loopbaan4daagse, in november 2017, was wederom succesvol. In totaal hebben bijna 400 deelnemers zich ingeschreven voor één van de activiteiten uit het uitgebreide aanbod. In het loopbaancafé vooraf en tijdens de pauze met buffet was er ruimte om verder met elkaar kennis te maken en te netwerken. De meeloopactiviteiten vonden dit jaar wederom niet alleen binnen de vereniging plaats; het was ook mogelijk om bij andere bedrijven of instanties mee te lopen.

De dienstverlening van ProMotion wordt beoordeeld met gemiddeld een 8,0. Voor meer informatie over ProMotion zie: promotion-loopbaanontwikkeling.nl.