Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X
« Terug naar zoekresultaten

Onderwijstechnologie in het leermiddelenbeleid

Steeds meer scholen kiezen op basis van een ontwikkelde onderwijsvisie voor ICT-middelen. Niet alleen aanvullend op boeken, maar ook vervangend. Dit maakt persoonlijk en gedifferentieerd leren op maat beter mogelijk. Ieder jaar gaan meer leerlingen met persoonlijke devices werken. De inzet van digitale leermiddelen heeft gevolgen voor het distributieproces en de rol van de distributeurs. Aan de distributie van foliomateriaal worden andere eisen gesteld dan aan de toegang tot digitaal leermateriaal.

In 2016 en 2017 is een Europese aanbesteding leermiddelen doorlopen om te komen tot collectieve contracten voor leermiddelen voor alle OMO-scholen. In de aanbesteding is meegenomen dat er tussen de verschillende scholen een grote diversiteit bestaat aan ICT-kennis, ICT-middelen en ICT–beleidskeuzes.

Er zijn structurele contacten met o.a. Kennisnet, de VO-raad en andere grote besturen om kennis en ervaringen rondom leermiddelenbeleid en het aanbesteden van leermiddelen te delen.

pagina opties

Mijn OMO verslag (0)