OMO Scholengroep De Langstraat – Dr.Mollercollege

• Walewyc-mavo, Waalwijk

Dr. Mollercollege

Ouderbetrokkenheid

Aan het begin van het schooljaar is met elke leerling, de ouders en de mentor een kennismakingsgesprek gevoerd waarin de verwachtingen voor het schooljaar zijn verkend. Dit eerste gesprek heeft ertoe bijgedragen dat de lijnen tussen ouders en school korter en duidelijker zijn geworden. De leerling ervaart dat de steun op school en thuis beter aansluiten op elkaar. Het Dr. Mollercollege streeft ernaar dat ouders zich betrokken weten en voelen. Met de gesprekken bij de start van het schooljaar is er een vliegwiel gevonden om dit stap voor stap te verwezenlijken.

Debatclub

Binnen de gymnasiumafdeling in de Debatclub hebben leerlingen zich gedurende het jaar ontwikkeld tot een geduchte tegenstander in en buiten de school. Resultaten die er mede toe leiden dat het gymnasium zich meer profileert; een van de doelen die de school zich heeft gesteld.

Haco

De school kent twee afdelingen (havo en vwo) die ingezet hebben op een eigen profilering. De havo-afdeling heeft gekozen voor het implementeren van Havisten Competent (Haco): een speciaal ontwikkeld lesprogramma om havo-leerlingen in leerjaar 3, 4 en 5 voor te bereiden op het hbo. In 2017 is Haco in de hele afdeling een feit. De resultaten zijn positief. Het streven is om Haco tot in de ‘haarvaten’ van de afdeling te krijgen.