Maaslandcollege

locatie:

• Oss

Tweetalig onderwijs

Het Maaslandcollege heeft haar tweetalige onderwijs uitgebreid met een afdeling tweetalig mavo. Binnen het bedrijfsleven en ook bij vervolgopleidingen is er een grote behoefte aan werknemers en studenten die de Engelse taal bovengemiddeld machtig zijn. Daarnaast gelooft de school dat de competenties en de persoonlijke ontwikkeling die gepaard gaan met het volgen van een tweetalige opleiding niet voorbehouden mogen blijven aan enkel onze havo en vwo leerlingen.

Blended learning

Het Maaslandcollege heeft de inzet van iPads uitgerold naar de volledige onderbouw. De iPad is hierbij geen vervanger van boeken maar een hulpmiddel waarmee de school het onderwijs uitdagender en afwisselender maakt. De iPad biedt veel mogelijkheden tot differentiatie zodat het onderwijs steeds beter kan aansluiten bij de individuele behoeften, leerstijlen en ambities van de leerlingen.

Leerlingenparticipatie

Het Maaslandcollege gelooft dat ‘we samen school zijn’. Door de inrichting van klassenraden en het vragen van gerichte feedback geeft de school leerlingen een belangrijke stem bij de totstandkoming en uitvoering van het onderwijs. Het luisteren naar de leerlingen is een voorwaarde voor een optimale ontwikkeling van het onderwijs. Daarnaast kan leerlingenparticipatie in hoge mate bijdragen aan eigenaarschap en de motivatie van de leerling om het maximale uit hun opleiding te halen.