Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X
« Terug naar zoekresultaten

Van Maerlant

www.vanmaerlant.nl 
directeur: Fleur Cerini (tot 1 augustus 2017 waarnemend directeur Jos de Ridder)
opleiding: mavo, vmbo
locatie:

  • ’s-Hertogenbosch

Invoering nieuw vmbo

Op Van Maerlant is de start gemaakt met het vernieuwd vmbo binnen de sector ‘Dienstverlening en producten’. Er zijn keuzevakken ontwikkeld naast de bestaande onderdelen als Presenteren, Promoten en verkopen, Product maken en verbeteren, Organiseren van een activiteit en Multimediaal product maken. Zo kunnen leerlingen nu ook kiezen voor Gastheerschap, Podium, S&B, Idee-ontwikkeling, Evenementen, Fotografie, Facilitaire dienstverlening/beheer en onderhoud, Ondernemen, Marketing, Tekenen/schilderen/illustreren, en Milieu hergebruik en duurzaamheid.

Om de vakken binnen ‘Dienstverlening en producten’ bevoegd te kunnen geven, zijn in 2017 meer dan 20 docenten begonnen met een versneld opleidingstraject.

Evenementen door de Van Maerlant leerlingen

Opera Zuid, Theater aan de Parade en Philharmonie Zuidnederland organiseerden voor de tiende maal Opera op de Parade. De televisiebeelden werden verzorgd door leerlingen van Van Maerlant. De leerlingen zonden rechtstreeks de beelden uit voor het publiek dat op het plein en de terrassen op De Parade zat. Werken op zo’n groot evenement is bijzonder leerzaam en een voorbeeld van leren in de praktijk. Een ander voorbeeld van leren in de praktijk is het verzorgen van gastlessen op basisscholen over ‘Veilig internet’. De leerlingen van Van Maerlant schrijven zelf de lesplannen en voeren deze lessen zelf ook uit.

Bouwplannen

In 2017 is gestart met de plannen voor verbouw van Van Maerlant. De teams zijn hard aan het werk gegaan om met elkaar de onderwijsvisie te vertalen naar een Plan van Eisen voor het vormgeven van toekomstbestendig onderwijs in een passend gebouw. Duidelijk is dat diversiteit en flexibiliteit van ruimtes noodzakelijk zijn om het onderwijs beter af te stemmen op het leren van de leerlingen.

pagina opties

Mijn OMO verslag (0)