Goed handelen

In 2017 hebben we in gezamenlijkheid aandacht besteed aan onze geschiedenis en hebben we de koers uitgezet tot, in eerste instantie, 2023. Iedereen in de vereniging is met deze nieuwe koers aan de slag gegaan. Het is daarbij niet de vraag óf het onderwijs verder wordt ontwikkeld, alle scholen werken daar voortvarend aan, maar wel hoe de scholen dat precies doen. De innovatiewaaier van de vereniging is kleurrijk en zeker ook veel belovend.

De vereniging heeft in 2017 een integriteitscode geformuleerd die bindend is voor alle medewerkers op de scholen en het bureau, en alle bestuurlijke organen. De code heeft de titel ‘Goed handelen’ gekregen en is bewust geen standaardreglement. Onze code bevat basisprincipes die passen bij onze identiteit en hoe we met elkaar omgaan. Die basisprincipes - menselijke waardigheid, algemeen welzijn, solidariteit en gedeelde verantwoordelijkheid - dienen als leidraad hoe te handelen. Het basisprincipe van al ons handelen is en blijft vertrouwen.